Skip to content

הפרק הראשון במדריך האילוסטריטור! - סקירה כללית ומונחי יסוד

שלום לכולם וברוכים הבאים למדריך! אני מאמין שכל אחד מכם יגיע למדריך בתזמונים שונים ולא כל פרק יהיה רלוונטי עבורכם ולכן החלטתי לרשום את המדריך כפרקים כך שאין באמת המשכיות למידע. תוכלו לקרוא פרק אחד ולעבור ל5 או ל6 וזה לא באמת ישנה כי כל פרק ידבר על נושא משלו ללא משכיות בפרקים.

 

מה זה אילוסטריטור?

תוכנה לעיצוב גרפי מבית היוצר של ADOBE. מה שלא יודע ADOBE מתמחה בפיתוח תוכנות לגרפיקה עיצוב ואנימציה. בין התוכנות של אדובי תוכלו למצוא תוכנות רבות:

תוכנות אדובי

בין התוכנות הללו תוכלו לזהות את תוכנת האילוסטריטור:

אילוסטרטור

 

מה עושה תוכנת האילוסטריטור?

טוב ששעלתם! התוכנה הזו מאפשרת לנו לייצר קבצי וקטור!

מושג חדש: ווקטור (Vector)  - קבצים מסוג ווקטור אינם עשויים מפיקסלים אלא מנקודות וקווים ישרים (מדגיש שוב - ללא פיקסלים) ובעצם זהו הקובץ החד ביותר שניתן לייצר. לדוגמה אם תציירו עיגול באילוסטריטור, תוכלו להגדיל אותו לגודל של בניין ולהקטין אותו ושוב להגדיל אותו ואיכות האובייקט תשאר גבוהה וחדה מאוד כי זהו קובץ וקטור :).

יש כאלו שיגידו: "גם בפוטושופ יש ווקטור וגם אפשר לצייר שם צורות בוקטור" - לא נכון. גם הצורות שמציירים בפוטושופ הם עשויות מפקסלים. זה נכון שהם יהיו באיכות גבוהה ולא יאבדו באיכות שיגדילו אותם, אבל בסופו של דבר אם נעשה זום לאובייקט נראה את הריבועים של הפיקסלים.

זהו ההבדל בין אילוסטריטור לפושוטופ: 

ההבדל בין אילוסטרייטור לפוטושופ

 

מתי תעבדו עם אילוסטריטור? 

בגלל שאני מתעסק בעיצוב לדיגיטל הכולל בעיקר עיצוב אפליקציות ואינטרנט, השימוש באילוסטריטור מעט שונה כי הוא מיועד לדפוס ופוטושופ מיועד יותר לדיגיטל. יש כאלו שגם מעצבים לאינטרנט ולמובייל באיטוסטריטור, רשמתי על זה בפוסט - עיצוב אתרים באילוסטריטור??? למה?? אני אישית לא בעד.

אנחנו נעבור באילוסטריטור בעיקר לצורות שיכולות להיות ורטור, פשוטו כמשמעו. לרוב שימוש ב pen-tool יהיה באילוסטריטור (אני יגע בנושא הזה לעומק בשיעורים הבאים. כראה אנחנו בפרק סקירה כללית.)

מושג חדש: pen-tool מה שלא יודע זה הכלי הזה (בסרגל הכלים):

pen-tool

מי שתהה מה זה ה - Pen-tool השני, זה אותו הכלי רק שיודע לחבר בין נקודות בצורה זויתית ועושה לכם עבודה טובה בצורות ללא זויות חדות.

 

לסיכום

סקירה ממש קצרה ומהירה. אני לא רוצה לרדת לרזולוציות אלא לאפשר לכם בכמה שעות של קריאה במדריך זה כבר לצבור כלים בסיסיים שיאפשרו לכם לעבוד עם התוכנה. אז קדימה ממשיכים לפרק הבא.

 

רוצה לעשות שפרק הבא? לחץ כאן

 

 

אם אהבתם... בבקשה תשתפו :)
פורסם בקטגוריותלימוד אילוסטריטורמדריכיםעיצוב ותכנות באינטרנט

כותב הפוסט:

יאיר וינר

יש לך מה להגיד? אשמח לתגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל הזכויות שמורות Go-Gui.co.il