יצירת קמפיין בפייסבוק היא תהליך קל ופשוט. אבל! אם רוצים להתמקצע בזה, זה כבר מורכב ומתוכחם. אני לא אגזים וארד לכל הפינות של בניית קמפיין מקצועי, אבל קמפיין ברמה סבירה שכל אחד יכול לקלוט, להבין וליישם.
קודם כל, חשוב לדעת מה אתם רוצים לקדם. אפשר לקדם דף בפייסבוק ולקבל יותר לייקים לדף, אפשר לקדם כניסות לאתר, אפשר לקדם המרות (לדוגמה: כמות האנשים שהגיעו מפייסבוק ונרשמו באתר שלכם).
אז איך מתחילים?
נכנס לפייסבוק ובתפריט נלחץ על "יצירת מודעה"
לאחר מכן יהיה עליכם לבחור את סוג הקמפיין, ישנם 3 סוגי קמפיינים:
- Awareness - אפשרות קידום של דפי פייסבוק, פוסטים בפייסבוק או עסק מקומי (אם יש לכם דף של העסק המקומי שלכם, אתם יכולים לפרסם לאנשים הנמצאים בסביבתו).
- Consideration - לקדם את האתר שלכם ולזכות ביותר טראפיק באתר, להפנות יותר אנשים לאפליקציה שלכם דרך המודעות של פייסבוק, קידום של אירועים שפתחתם בפייסבוק, קידום של סרטוני וידאו ואיסוף לידים (פניות, בעזרת הפנייה לדף נחיתה).
- Conversion - מעקב על המרות שנוצרו באתר והגיעו מפייסבוק, המרות של הורדות של האפליקציה שלכם דרך הפרסום בפייסבוק ויצירת קופונים להגדלת המכירות של החנות שלכם (דרך פייסבוק).
* אנחנו לא נעבור על כל סוגי הקמפיין השונים, כי זה המון ואם הפוסט יהיה ארוך מידי זה יהיה מייגע (אחלק את זה לכמה פוסטים מקסימום), אני אעבור על כל הדברים שיש לדאוג להם ביצירת קמפיין כהגדרות כלליות שמתאימות לכל אחד מסוגי הקמפיין השונים. אשתדל לתת כמה שיותר דוגמאות.
מיקוד הקמפיין בפייסבוק
זהו החלק היצירתי והחשוב ביותר, כי כאן מדובר בכיס שלכם. ככל שהקמפיין יהיה מדוייק יותר מבחינת קהל היעד, הקמפיין יעבוד טוב יותר ויביא לכם יותר המרות במסגרת התקציב שהגדרתם. להלן ההגדרה הראשונית.
כפי שאפשר לראות כאן, הדף מחולק ל2 חלקים.
- צד שמאל - מאפשר לנו להגדיר ולטרגט את המודעות.
- צד ימין - מציג לנו את נתונים של טארפיק מוערך שאנחנו ניגע אליו בהתאם לטירגוט שביצענו.
אז נתחיל לטרגט את הקמפיין....
* השורה הראשונה של Custom Audiences - זה מאוד חשוב אבל רק בהמשך נדבר על זה כי זה נושא בפני עצמו.
לוקיישן - אפשר למקד את הלוקיישן לפי מדינה עיר.
בחירת גיל - טווח של גילאים שאליהם תרצו לפרסם.
בחירת מין - בחירת המין שאליו תרצו למקד.
שפות - אפשרות לבחור את המשתמשים לפי שפה שבה משתמש הגולש (לצורך העניין אני משתמש בשפה האנגלית בפייסבוק שלי).
טרגוט מפורט - זה שדה חשוב, באפשרותך לבחור בין המון מאפיינים, את הגולשים שבאים במגע איתם כגון: לימודים, תחומי עניין, קשר זוגי ועוד המון...(תעברו על זה יסודי פשוט ותוסיפו את מה שמתאים לכם).
מקושרים - אפשרות לבחור לפרסם לאנשים שאתם כבר בקשר איתם(או חברים שלהם) דרך חיבור לדפים עסקיים שיש לכם או אפליקיות פייסבוק שיש לכם.
לסיום יש לכם אפשרות לבחור לשמור את המאפיינים שהגדרתם, כך שתוכלו לטעון את הנתונים הללו לכל קמפיין אחר שתרצו להקים.
היכן יופיעו המודעות שלכם?
אתם יכולים לבחור מבין שטחי הפרסום שפייסבוק מטירה לפרסם בהם. אם זה באתר של פייסבוק(דסקטופ) , או באפליקציה של פייסבוק (מובייל - אפשר גם לבחור רק לאנדרואיד או רק לאייפון), באתרים ואפליקציות שונות שהם בבעלות של פייסבוק ואינסטגרם. פייסבוק מסמנים לכם על ההתחלה את כל האפרויות, אם לא מתאים לכם, אתם יכולים לבטל על ידי לחיצה:
ניהול תקציבים בקמפיין פייסבוק
הגדרת התקציב היא שיקול חשוב. שימו לב כי התקציב הינו תקציב יומי. מה שאומר שעל 30 שח ביום, תשלמו כ900 ש"ח לחודש. (על 30 ימים בחודש). אפשר גם להגדיר תקציב חד פעמי, והקמפיין יעבוד עד שהתקציב יגמר.
אם הקמפיין מיועד לתקופה מסויימת, אפשר לגדיר תאריך התחלה תאריך סיום .זה גם מאפשר לכם לראות את התקציב שתשלמו לתקופת הפרסום שהגדרתם.
אופטימיזציה של מודעות - באפשרותך לבחור את המודל שעליו תשלם, למשל: כניסות לאתר (מה שמסומן בדיפולט), חשיפות, חשיפות ייחודיות.
תקציבים לקליק - באפשרותכם לקבוע את התקציב לקליק (או מודל אחד שהגדרתם באופטימיזציה), מומלץ לשים על האפשרות הידנית ולהגדיר את התקציב המומלץ שפייסבוק מגדירים. לאחר שבוע-שבועיים תוכלו לאט לאט את התקציב לקליק (פעם ב4-5 ימים תורידו את העלות פר הקלקה).
תזמון מודעות בפייסבוק - אם הגדרתם את התקציב לתקציב קבוע (לא יומי), תוכלו לבחור את התזמון של הקמפיין על פני ימות השבוע.
בניית המודעות לקמפיין שלכם
עכשיו הגענו לשלב חשוב מאוד שגם כאן חשובה היצירתיות שבכם. מודעה יפה עם כותרת מפתה בהחלט תשפר את כמות ההקלקות ואם אתם לא כלכך יצירתיים עדיף אפילו לשלם לגרפיקאי שיעצב לכם את המודעות כי אחרת זה יעלה לכם עוד יותר . אם אתם מודדים יחס ROI (החזר על ההשקעה) אתם תראו כמה משמעותי גם שינוי קטן ביחס ההמרות.
אז איך מעצבים מדעה לפייסבוק?
- המודעה צריכה להיות בגודל של 1200X628.
- המודעה צריכה להיות קשורה לנושא. אם אתם מדברים על החלקת שיער. חשוב שבתמונה יראו תמונה של שיער חלק! או להפך, בחורה עם שיער מתולתל (ושהיא לא מרוצה).
- לשים טקטס על התמונה! חשוב לשים טקסט קצר וגדול! למשל: "שיער חלק - מבצע!" . או כל דבר אחר שיהיה קצר וברור מה אתם מציעים.
אם אתם לא מעצבים גדולים אבל יודעים איך להתעסק עם מחשב. תוכלו להתשמש בכלי הזה canva - שמאשפר לכם לעצב בקלות מודעות לפייסבוק ( ועוד כל מיני מודעות גם לא של פייסבוק).
העלו את המודעות שלכם!
- בחרו את הפורמט המתאים.
- לחצו על העלאת תמונה והעלו את התמונה שיצרתם לכבוד הקמפיין.
כל מה שצריך לעשות עכשיו זה לשים כותרת איכותית! ותיאור איכותי!.
שימו לב כי בצד שמאל אני יכול למלא את הפרטים כגון: כותרת(מתחת לתמונה), טקטס (מעל התמונה) ובאפשרויות מתקדמות אני יכול לשים עוד תיאור קצר מתחת לכותרת.
חשוב מאוד לשים לינק. לינק שאליו תוביל המודעה. במקרה של אתר , נשים כתובת של אתר, במקרה של אפליקציה, ניצור 2 קמפיינים, אחד למשתמשי אייפון עם לינק להורדה באייפון, והשני עם לינק לגוגל פליי (להורדה לאנדרואיד).
זהו סיימתם לעלות את הקמפיין שלכם! המשיכו לקרוא ותקבלו עוד כמה טיפים מגניבים ליצירת קהל מטורגט יותר וחידוד הקמפיין לקבלת המרות גבוהות יותר.
טיפים לשיפור הקמפיין ויצירת קהלים.
- תעשו A\B סטסטינג - מומלץ לעלות לפחות 5-6 מודעות שונות ולעשות בדיקות, איזו מודעה יותר ממירה. פשוט תריצו כמה ימים, 2 מודעות במקביל, אחרי זה החליפו את המודעה הפחות טובה במודעה אחרת ובדקו שוב מי ממריה יותר טוב. עשו זאת 3-4 פעמים וכך בטיחו לכם מודעה איכותית שעושה את עבודתה נאמנה.
- בנו קהלים ממוקדים ככל שניתן. להלן דרך ליצור קהל ממוקד מאוד שיכול להיות שיביא תוצאות גדולות:
אחרי שלחצם על לשונית הקהלים, אתם צריכים לבחור באפשרות קהלים בהתאמה אישית "Custom Audiences"
עכשיו תבחרו את האפשרות של רשימת יוזרים:
שימוש ברשימת יוזרים - זה אומר שתוכלו לפרסם ליוזרים ספציפיים. עכשיו אם נוכל לשלוח הודעות (כלומר לפרסם את המודעות בפניהם) ליוזרים שאנחנו יודעים שהם פוטנציאלים. למעשה עשינו את שלנו 🙂 . איך נשיג רשימות של יוזרים? צריכים או אימייל שלהם, או טלפון או דרך צד שלישי שנקרא "mobile advertiser ID". הדרך שאני מכיר היא זו,
אפשר להשתמש בכלי שנקרא
הכלי הזה מאפשר לכם לעשות המון דברים. אחד הפונקציות שלו נקראת Extract Group Member Emails. לאחר שלחצתם על הכפתור, התוכנה תשלוף את המיילים של היוזרים של אותה קבוצה, את הרשימה הזו אתם מעלים לשדה "העלאת קובץ" בקהלים מותאמים אישית שזה עתה ביקשתם ליצור.
לאחר מכן תדרשו לרשום שם לקהל היעד שיצרתם... זהו סיימתם! יצרתם קמפין סופר ממוקד לקהל יעד פוטנציאלי!
זהו חברים . מקווה שהמדריך יהיה לכם שימושי, מאמין שיהיו עוד פוסטים מעניינים לקידום בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות. בהצלחה!
לפי בדיקתי פייסבוק לא מאשר uid או מיילים של פייסבוק ..האם הדבר נבדק ?
היי אורית
ישנה אפשרות להשתמש בID אבל את צודקת. הם עשו שינויים וזה כבר לא רק ID . בבדיקה ויפורט בהמשך השבוע.(הוסיף את זה לתוך המדריך)
תודה
לאחר בדיקה התגלה כי אין יותר את האפשרות לטרגט לפי רשימות של facebook IDs
קול שאפו