חשוב לציין כי גוגל זה לא רק מנוע חיפוש אלא רשת ענקית של אתרים וכן אפשר לפרסם בגוגל ברשת המדיה, פרסום ביוטיוב, פרסום גימייל עוד... במדריך הזה אני הולך לדבר רק על קמפיין בגוגל אדוורדס ובעיקר על רשת החיפוש בלבד, כלומר פרסום בראש התוצאות החיפוש של המשתמש.
כולנו מודעים שכך שאפשר לקדם\לפרסם בגוגל בראש תוצאות החיפש. מה שעוד לא יודע, מדובר בפרסום בגוגל בתוצאות החיפוש שבראש הרשימה (יש גם מודעה בסוף רשימת החיפוש), כך זה נראה:
אם אתם רוצים לפרסם בגוגל, כך שגולשים יחפשו ביטוי מסויים ואתם תופיעו לו בראש הרשימה, זו משימה פשוטה מאוד וכן גוגל מלמד אותנו לעשות זאת בקלות רבה והמון אנשים עושים קמפיינים עצמיים בלי שום ידע במחשבים. אבל יש קאץ'.
במאמר הזה אדבר על יצירת קמפיין ואופטימיזציה אבל אל על טיוב הקמפין כניהול שוטף. זה יהיה במדריך הבא.
איפה הקאץ' בפרסום ממומן ומה גוגל לא מלמדים אותנו
גוגל הנגישו את הממשק שלהם לכל אחד. אפילו לאדם שאינו מבין שמץ במחשבים. כך כל אחד ואחת יכולים לפתוח חשבון, לבחור את המילים בהם הם רוצים להופיע בראש רשימת החיפוש, לשים כרטיס אשראי וזהו כל מה שנשאר להם זה להמתין להמרות ולחיוב החודשי באשראי. והחיוב יהיה גדול! למה? מהסיבות הבאות:
- מה שגוגל לא מלמד כל אחד זה כיצד לנהל ולטייב את הקמפיין ולמקד את מילות המפתח.
- ניהול מודעות איכותי יביא המרות רבות יותר כך שעל כל שקל, כבר ראיתי קמפיינים שבעל העסק שילם 7000 ש"ח בחודש עבור 600-700 קליקים ואחרי שביצעתי כמה שינויים קלים ה7000 הפך ל5000 שח בחודש וקיבל יותר מ1000 קליקים.
- שימוש ברשת המדיה ליצירת קמפיין רימרקטינג - יגדיל לכם את ההמרות משמעותית!
- שימוש בתוספים כגון תוספי מיקום ותוספי שיחה ליצירת מיקום מדוייק יותר למשתמשי הטלפון הנייד (70 אחוז מהמשתמשים מחפשים דרך המובייל).
- שימוש בתוספים המשפרים את המודעה שלכם כגון: sitelinks
אני יודע שלא כל בעל עסק עכשיו ישב ללמוד כיצד לעשות קמפיין מקצועי, אבל מה שכן אני ממליץ זה לפנות לאדם מקצועי שיעשה לכם את הקמפיין. אם לרגע נדמה לכם שאני רוצה שתפנו אליי ומאמר זה הוא מאמר שאמור לקדם אותי, אז אל תסיקו ישר מסקנות כי אני לא מעוניין שתפנו אליי, אני לא מתעסק יותר בקמפיינים ממומנים ולכן אני גם משתף את המידע הזה על מנת שתעשו את הצעדים הנכונים ביותר ולכן זהו מאמר אובייקטיבי וחיוני מאוד (יש הרבה שרושמים מאמרים על מנת שהפנו אליהם ולצערי לפעמים התוכן שלהם לא מדוייק בגלל מניע זה).
ממה להיזהר שאתם שוכרים איש מקצוע שינהל לכם את הקמפיין הממומן בגוגל אדוורדס
יש כאלו שיחלקו עליי אבל זו דעתי וגם יכולים לשמוע בהצעתי או לא. לדעתי יש לשכור חברה או איש מקצוע שיקים לכם את הקמפיין. רק יקים אותו, לתת לו 3 חודשים להקים ולנהל אותו וזהו, מכאן להמשיך בלעדיו. כמו כן שילמד אתכם את העבודה של הניהול שהיא לרוב מסתכמת והוספות מודעות ושינוי מודעות לא ממירות, שינויי בתקציבים במידה ויש מילה שהדירוג שלה נמוך (שהמיקום שלה נמוך) וזהו.
אז יש כמה דברים שעליכם לשים לב במידה ואתם שוכרים בעלי מקצוע לשם הקמת קמפיין אדוורדס:
- שהקמפיין יבוצע על חשבון חדש או חשבון שלכם שגם הוא עוד לא הפעיל חשבון אדוורדס.
- בקשו קופון - גוגל תמיד נותנים קופון למשתשמים חדשים ולכל מקדם אתרים ממומן יש בנק של קופונים.
- בקשו מראש את רשימת הביטויים שמקדם האתרים הולך לשים בקמפיין. הוא לא מכיר את העסק שלכם ויש נטיה לקדם מילים לא רלוונטיות שיעלו לכם הרבה כסף. הוא לא עשה את זה בכוונה, אלא פזיזות יתרה. אז העירו את תשומת לבו.
שלב ראשון: חלוקת קבוצת המודעות
חלק זה מאוד מאוד חשוב ותמיד יש המון אפשרויות לעשות איתו גם אנחנו אנשי האדוורדס נוטים להתלבט המון בנושא. אנסה להסביר זאת בפשטות. אם נקדם עסק המציע שירותים של תיקון מחשבים נבחין במחקר מילות המפתח כי יש ביטויים שמתרכזים לקבוצות שונות, לדוגמה:
-----------------------------------
תיקון מחשבים בתל אביב
תיקון מסך מחשב
מעבדת תיקונים בתל אביב
טכנאי מחשבים עד הבית בתל אביב
מסך מחשב נייד תיקון
תיקן מעבד למחשב נייד
-----------------------------------
אפשר לראות כי יש כאן כמה קבוצות של ביטויים:
- תל אביב - ביטוי שחזר על עצמו והוא מסמל עיר שזה חשוב מאוד, בעיקר לטכנאי מחשבים שנותנים שירות באזורים ספציפיים. אם ישנם עוד ערים בו העסק נותן שירות, יש עלינו לפתוח קבוצת מודעות לכל עיר.
- תיקון מסך - במקרה הזה מדובר במאפיין שחוזר על עצמו, לא תמיד נעשה קבוצת מודעות לכל מאפיין, אפשר לקחת מקבץ של של ביטויים כמו למשל תיקון מסך , תיקון מעבד , תיקון מאוור ולהכניס אותם באותה קבוצת מודעות. הבעיה היחידה תהיה בניסוח המודעות אלא אם תשתמשו באפשרות של {:keyword} בכותבת הראשונה של שדה הכותרת במודעה, זה למעשה יקח את הביטוי שמחופש וישים וישלב אותו בכותרת. לדוגמה: אם המשתמש יחפש "תיקון מעבד למחשב נייד" . הכותרת שתופיע במודעה תהיה "תיקון מעבד למחשב נייד - טכנאי מחשבים עד הבית"
- קבוצות מודעות יכולות להיות גם לפי נושאים, למשל אם אתם עוסקים בכמה שירותים שונים, למשל תיקון מחשבים, מכירת מחשבים. אז במקרה הזה תפצלו את הקמפיין לפי נושאים (שירותים). אפשר גם לחלק לפי אזורים ונושאים, למשל קבוצת מודעות אחת תהיה: "תיקון מחשבים ברמת גן" והשניה תהיה: מכירת מחשבים ברמת גן.
לסיכום השלב הראשון
אל תפחדו שיהיה לכם הרבה קבוצות מודעות. כמה שיותר כך תקבלו מיקוד טוב יותר של ביטוים המתאימים למודעות שלכם.
שלב שני: מילות מפתח ומילות מפתח שליליות
מילות מפתח זה מסלול תואר שליש. בהחלט יש המון מה ללמוד בנושא. אני יציג כאן מספר מרכיבים חשובים שיש לשים לב העת עבודה עם מילות מפתח בגוגל אדוורדס.
סוג ההתאמה של מילות מפתוח
- התאמה רחבה - ביטוי שנרשם כהתאמה רחבה לרוב יראה כך: בניית אתרים - ללא גרשיים , פלוסים או סוגריים (ראו תצורות שונות של סוגי התאמה ותבינו מה הכוונה). מה שקורה במצב זה, שגם אם גולש חיפש חלק מהביטוי שבחרתם לקדם, או גולש חיפש ביטוי שהמילה שבחרתם לקדם מופיעה בביטוי שחיפש, ככל הנראה המודעה שלכם תופיע ולחיצה עליה כנראה תהיה קליק אבוד - אם גולש חיפש: אתרים יפים - ככל הנראה המודעה שלכם תופיע וקליק יעלה לכם כסף למרות שאין קשר בין מה שרציתם שיקרה למה שקרה בפועל.
- התאמה רחבה עם תכונות - בשביל להשתמש בסוג התאמה זה תצטרכו לרשום את הביטוי כך: +בניית +אתרים +לעסקים . כלומר שכל גולש אשר יחפש ביטוי כלשהו, ושלושת המילים הללו יופיעו בתצורה כלשהי בחיפוש שלו, אז תופיע המודעה. אם לא כל המילים יהיו בביטוי שחיפש הגולש, המודעה לא תופיע.
- התאמה לביטוי - מאפשר לגולש למצוא ביטויים דומים לביטוי (צירוף של מילות מפתח) שחיפש, התאמה לביטוי תהיה עם גרשיים בצורה הזו: "בניית אתרים" , אם הגולש חיפוש ביטוי שדומה לביטוי זה גוגל יציג את המודעה. למשל: בונה אתרים - יציג את המודעה בזכות שהגדרנו התאמה לביטוי.
- התאמה מדוייקת - התאמה מדוייקת תיראה כך: [בניית אתרים] - הסוגריים המרובעים מציינים כי הביטוי שבחרתם לקדם הינו התאמה מדוייקת, כלומר המודעה תופיע רק אם הגולש חיפש: בניית אתרים. אחרת לא תוצג המודעה.
- מילות מפתח שליליות - יכולות לעזור לנו לחסוך קליקים מיותרים. למשל אם קידמנו מילת מפתח בביטוי נרחב "בניית אתרים" נוכל להוסיף מילות מפתח שלא נרצה שהמודע תופיע במידה והיוזר השתמש בהם בחיפוש, לדוגמה: אם נוסיף מילה שלילית: חינם - והגולש רשם בניית אתרים בחינם - המודעה שלנו לא תופיע. זהו כלי חיוני מאוד וכל קמפיין מקצועי משתמש בו. בשביל שיהיה לכם קל לאתר מילים שתרצו לסמן כמילות מפתח שליליות, בדקו מאילו חיפושים הקליקו עליכם, ואז תדעו אילו מילים להסיר. בשביל לראות זאת תבחרו ב keywords - > search items
שלב שלישי: בדיקת תוצאות במודעות ומילות מפתח ומה באמת חשוב
שלב זה הוא כבר חלק מתהליך הניהול של הקמפיין. כי הוא למעשה ניסוי וטעיה של מודעות שונות מילות מפתח טובות ופחות טובות לקמפיין ועוד..
מודעות בסגונות שונים
חשוב מאוד לכין מראש לפחות 3 מודעות שונות לכל קמפיין, השתדלו שקבוצות המודעות יהיו עם מילות מפתח יחסית דומות על מנת שבמודעות יופיעו חלקים ממילות המפתח או חלק גדול מהביטוי. אחרי ה3 מודעות שהכנתם בדקו מידי יום אילו מודעות טובות יותר ואילו חלשות יותר, אחרי שהבנתם מי הם המודעות החזקות, השהו את המודעות החלשות ויצרו במקומן מודעות חדשות. כך עשו מספר פעמים על מנת למקסם את פעילות הקמפיין. חשוב מאוד לדאוג כי ההגדות של הקמפיין יאפשרו למודעות לרוץ באופן שווה ולא לתת לגוגל לעשות את עבודת ההשוואה בשבילכם. כך תגדירו זאת: (בחלק התחתון של ההגדרות)
ציון מודעות ומילות מפתח ואולי לשנות
המודעות שלכם, הקמפיין וכן מילות המפתח, יקבלו ציון מגוגל. במהלך ניהול הקמפיין, יהיה עליכם לעקוב אחרי מילות המפתח על מנת להשיג CRT גבוהה ככל האפשר על מנת שדירוג המודעות יעלה. מילות מפתח בדירוג נמוך , שקלו להסיר או לשים בקמפיין אחר. טיב הקמפיין נקבע על ידי CRT ועל ידי התקציב היומי ועלויות הקליק. שימו לב:עלות הקליק יכולה להיות נמוכה עם הCTR שלכם יהיה גבוה.
אם אתם לא רואים את העמודה של דירוג מילו המפתח כל מה שיהיה עליכם לעשות על מנת להוסיף זאת:
שלב רביעי: תוספים וטריקים חשובים
תוספים, מכשירים שונים ותזמוני מודעות, שינוי תקציבים
יש עוד כמה דברים טכניים שאתם חייבים להוסיף לקמפיין שלכם. מדובר בתוספי מודעות המאפשרות לכם להרחיב את נראות הקמפיין עם יכולת לשים תכנים נוספים כמו:
- מבצעים - שורה של מבצע בתוך הקמפיין.
- תגובות - מאפשר לכם להציג כמות תגובות למוצר \ שירות
- סייטלינקס - לינקים נוספים המובילים לתתי נושאים (או קטוגוריות של מוצרים או מוצרים שונים \ שירותים) וכל זה מופיע מתחת למודעה כך שאתם מרחיבים את נראות המודעה שלכם ומגדילים את סיכוי המודעה להקלקה.
- תוסף קליק טו קול - מאפשר לשים כפתור לחיוג מהיר במובייל.
ישנם עוד תוספים. אני יפרט עליכם בפוסט הבא ככל הנראה.
סיכום המדריך
הסיכום של מדריך זה הוא שזה רק על קצה המזלג, קמפיין מקצועי דורש המון עבודה יסודית ומקצועית ונדרשת הבנה מעמיקה בכל האפשרויות והפונקציות של גוגל אדוורדס וכמובן יצירתיות שלכם למציאת דרכים להגדלת הCTR של הקמפיין (ברמת קבוצות מודעות ומודעות ואף מילות מפתח).
זהו לבנתיים עד המדריך הבא. אם חסר לכם מידע או יש לכם שאלות תגיבו ואני יענה ישמח לעזור.
יש לך מה להגיד? אשמח לתגובה