Skip to content

שיווק ברשתות חברתיות, זה משהו שכל אחד ואחת צריכים לדעת

כיום אפשר לראות כי כל אדם ממוצע "מבזבז" את זמנו הפנוי בפייסבוק או ברשתות אחרות. אם זה בלהתעדכן באירועים שקרו בקרב חבריו או לצ'וטט עם חברים או סתם לחפור ולהציץ מה קורה אצל אחרים. זה לא באמת משנה מה אנשים עושים שם, אבל בתור אנשי מדיה חברתית, אנחנו מבינים כי מדובר בפוטנציאל שיווקי אדיר. לפני שאפרט למה הפוסט הזה חשוב לכל אחד ואחת ואיך בדיוק מתבצע שיווק זה, נבהיר קודם כמה מושגים בתחום ומי הם הרשתות החבריות השונות שבהם שווה לפרסם.

מה זה איש מדיה ומה שזה איש מדיה חברתית? מה ההבדלים בעצם?

בטח שמעתם או ראיתם מודעות כגון "דרוש איש מדיה" או "דרושה מנהל מדיה דיגיטלית" . או ניסוחים בסגנון.. (אין ממש הבדלים רבים , כל אחד מנסח איך שנראה לו יותר יפה).

איש מדיה(או מנהל מדיה) - הוא אדם שעיסוקו ברכישה\השכרה של שטחים המיועדים לפרסום בערוצי תקשורת כגון: טלויזיה, רדיו, אינטרנט, עיתונות ועוד...

איש מדיה דיגיטלית - מדובר על עיסוק בערוצי דיגיטל בלבד. (כל מה שהינו עובד דרך המחשב. כלומר אינטנרט).

איש מדיה חברתית - עיסוקו בערוצי מדיה חברתית בלבד. כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט ועוד..

SMM - שיווק רשתות חבריות Social media marketing . אחד המושגים הנפוצים ביותר בתחום. שומעים אותו המון. לכן חשוב שתכירו. המשמעות בעשיה של SMM היא שיווק באמצעות מודעות ממומנות על גבי הרשתות החבריות. אגיע לזה בהמשך והכל יהיה יותר ברור.

SMO - יש כאלו משתמשים במונח הזה במקום SMM אבל המושגים מעט שונים. SMO הוא Social Media Optimization . והמשמעות שלו בעשייה היא לקדם ברשתות חברתיות ללא שימוש במודעות ממומנת אלא ביכולת היח"צ שלך להגיע לאנשים רלוונטים על ידי שהעלאת פוסטים ושיתופם בקבוצות ודפים רלוונטיים, יצירת קהילות ועוד.. (גם לזה נגיע בהמשך הפוסט).

 

6 הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר

חשוב מאוד להכיר את מגוון הרשתות השונות. אחרת יכול להיות שנפספס מקורות לפרסום שיותר מתאימות לקהל היעד שלנו, כי כל רשת חברתית והאופי שלה וכמובן גם היוזרים שלה. למשל אם נרצה לשווק לאנשים בעלי קריירה או אנשי עסקים, כנראה שבלינקדאין נוכל למצוא המון כאלו, או אם נרצה לפרסם תכנים שיותר מתאימים לאמריקאים, ככל הנראה נבחר בטוויטר, היוזרים שגולשים בפינטרנסט שונים מהיוזרים של אינסטגרם, ועוד דוגמאות רבות...

לכן אסקור בהמשך המאמר הזה את ה 6 הרשתות חברתיות הפופולאריות ביותר. אם זה לא מספיק לכם, אני בטוח שתוכלו למצוא סקירות רבות באינטנרט (באנגלית יש בוודאות) על 100 ואף יותר רשתות חברתיות שונות.

1) פייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר. ישראלים מאוד אוהבים את הפייסבוק, לכן זהו מקום אידאלי לפרסם בו, כל עוד מדובר בפעילות ארצית.

מודל פרסום ממומן בפייסבוק (SMM):

היתרון הגדול של פייסבוק הוא היכולת למקד את הפרסום לפי המון חתכים כגון: מין, גיל, סטטוס זוגי, אזורים ואפילו תכומי פעילות.

המודעות הממומנות של פייסבוק נראות כך:

גודל של מודעות פייסבוק

אפשר לשים תמונה, כותרת ותיאור קצר של המודעה. חשוב לציין כי התמונה לא יכולה להכיל המון טקטס. פייסבוק מקצים עד 20 אחוז טקסט על המודעה. אם אתם רוצים לבדוק אם המודעה שלכם כשירה מבחינת התמונה כנסו ללינק הזה, בדיקת התמונה של המודעה שלכם בפייסבוק, ותעלו את התמונה ותוודאו כי התמונה לא מכילה יותר מדיי טקטס, לפעמים רק צריך למקם את הטקסט במיקום יותר אופטימלי. שימו לב לריבעוים בדוגמה הנ"ל. אפשר לראות ש6 ריבועים עוברים את ה20 אחוז (24 אחוז), מה שאומר שאני צריך להקטין מעט את הטקסט או להזיז אותו מעט והמודעה תאושר.

דוגמה למודעת פייסבוק שלא תאושר

אחרי שבדקתם כי המודעות תמונה שלכם טובות הגיע הזמן ליצור את הקמפיין הראשון שלכם. עברו לפוסט על יצירת קמפיין ממומן בפייסבוק.

 

2) טוויטר

בקרוב...

3) אינסטגרם

בקרוב...

4) לינקדין

בקרוב...

5) פינטרסט

בקרוב...

6) יוטיוב

בקרוב...

 

סורי למי שציפה כבר לראות את כל המידע אבל זה לוקח לי זמן... מקווה שאסיים את זה בהקדם. תודה על הסובלנות.

 

אם אהבתם... בבקשה תשתפו :)
פורסם בקטגוריותבלוג עיצוב גרפי

כותב הפוסט:

יאיר וינר

יש לך מה להגיד? אשמח לתגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל הזכויות שמורות Go-Gui.co.il