זהו השיעור השני במדריך עיצוב אפליקציות שלי. זהו שיעור קצר אך מאוד חשוב לדעת את זה כבר בבסיס העבודה שלכם ולכן זהו השיעור השני. בהמשך השיעורים נרד לפרטים יותר ויותר קטנים עד שתדעו כל מה שעליכם לדעת על מנת לעיצוב בביטחון
הממשקים השולטים בשוק בצורה מוחלטת אפשר להגיד, הם אייפון ואנדרואיד. למעשה יותר נכון להגיד IOS ואנדרואיד (מערכות הפעלה). התחרות בין אפל וגוגל מלווה בהבדלים בין המוצרים שלהם. למשל בIOS יש כפתור אחד עגול באמצע ולאנדרואיד יש כפתורים נוספים כגון תפריט וחזרה אחורנית. אלו השינויים הבולטים יותר. מה שיש לדאוג, זה לעצב בהתאם. באייפון נדאג לעצב כפתור חזור בכל מסכי האפליקציה וכמובן כפתור לתפריט. בעוד שבאנדרואיד לא צריך לעצב כפתור חזור (כתפור תפריט חובה גם באנדרואיד).
דברים נוספים שנפתחים שונה באייפון לעומת אנדאוריד זה דברים כמו מקלדת, בחירת תאריך, בחירה מרשימה וכו...אמנם השינויים לא כלכך נוראיים אבל חשוב מאוד להתייחס אליהם ולדאוג שיהיו קימיים כבר בתחילת העיצוב. עדיפות שלי היא להתחיל בעיצוב לאייפון בגלל שם יש יותר דברים על המסך (כפתור חזור) ושעובדים עם מסך קטן כל פיקסל חשוב. אחרי שתעצבו לאייפון אפשר לעבור לאנדרואיד ולסדר את הדברים בהתאם וסיימתם.
האם יש הבדל גם בסגנון העיצוב של הכפתורים וההכוונה?
האם יש קו יותר מעוגל לאייפון או להפך? או שאין מוסכמויות כאלה?
תודה!
רעות
היי רעות
באנדרואיד הכל מתקבל בברכה . באייפון יש מעט חוקים, אם תעלי אייקון לאפליקציה עם פינות חדות. אוטומיתית הפינות יהפכו לעגולות. תוך האפליקציה זה כבר תלוי בGUI שאת בחרת לזרום איתו. רק חשוב להקפיד על השוני ההתנהגותי בשימוש של המשתמשים בשני הממשקים.