שיעור שביעי: מהות האפליקציה
השיעור הזה, הוא עוד אחד מהדברים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם שמעצבים אפליקציה, וזהו עוד כלל שיש לבצע בתהליך המקדים לעיצוב והוא: לשנן את מהות האפליקציה! . המהות של האפליקציה היא הסיבה שלשמה הומצאה עלינו להבין את הבעיה שאפליקציה זו באה לפתור ואיך מתבצע הפתרון שלה. זו כמובן אחריותו של היזם או החברה לספק את המידע הזה (במידה ומדובר בלקוח) אך אחריות המעצב היא לשנן ולהבין היטב מה מטרתה של האפליקציה, לרוב תגלו שאף היזם או החברה לא הגדירו היטב את מהות האפליקציה וככל שתתעקשו על הגדרת הדברים על ידם תראו כיצד הדרישות משתנות ונהיות יותר ויותר יעילות, וכמובן גם העיצוב שתעשו יהיה יותר ממקודם וברור.
לצורך הבנה מעמיקה יותר נבצע דוגמה: ניקח משחק באבלס. אנחנו רוצים לעצב משחק באבלס וקודם להבין מה מטרתו על מנת שנוכל לעצב בצורה טובה יותר
קודם כל מדובר במשחק, משחקים שלרוב מטרתם היא להעביר את הזמן בהנאה. אבל זה לא מהות האפליקציה.
אם מדובר באפליקציה שהיא משחק באבלס, מה מהות האפליקציה? לעשות כמה שיותר נקודות ולעבור כמה שיותר שלבים. לכן אין כל סיבה לעשות שלבים קשים מידי אלא לאפשר למשתמש לעבור שלבים ברמת קושי הדרגתית. לאפשר למשתמש לעבוד עם קו מצביע שיוכל לראות להיכן תגיע הבועה הבא שהוא יזרוק. לתת לו בונוסים על פיצוצים שהם יותר מ3 באותו הצבע ועוד... רואים? מהות האפליקציה היא חשובה מאוד על מנת שנוכל לעצב ולהבליט את הדברים החשובים בה.
קורה הרבה פעמים שאנחנו מתחילים לפתח רעיון והוא מדהים או לחלופין הלקוח מגיש לכם רעיון מדהים ותוך כדי עבודה הרעיון הופך למשהו יותר ויותר מורכב כי נכנסים עוד ועוד תתי רעיונות שמנפחים את הרעיון ואז המהות מטשטשת. שימרו על כיוון חד וברור בנוגע למהות הרעיון ואל תסטו ממנה אחרת תקבלו אפליקציה שהמשתמשים לא יודעים כיצד להשתמש בה ולמה בכלל הם צריכים אותה...
יש לך מה להגיד? אשמח לתגובה